maandag 22 maart 2010

Kwizzcard: volledig elektronisch kaartspel met geprint flexibel display, flexibele geprinte batterij, en geprinte knoppen








Kwizzcard: volledig elektronisch kaartspel met twee geprinte flexibele displays, een flexibele geprinte batterij, en geprinte knoppen.



De Oostenrijkse onderneming Prelonic Technologies GmbH claimt de eerste volledig elektronisch kaartspel ontwikkeld te hebben.



De "Kwizzcard" is een flexibele ultra dunne kaart en bevat een geprinte batterij, geprinte drukknoppen en twee gedrukte flexibele displays.



Bij het spel moet je de verschillende betekenissen van verkeersborden raden. Wanneer het antwoord goed is toont het display een smily.



De produktdesigners zullen in staat zijn een hele reeks functies toe te voegen aan bestaande produkten.
Denk hierbij aan bijvoorbeeld:
  • Koelkastmagneten
  • Kaartspellen
  • Voetbalplaatjes (verzamelkaarten)
  • Visitekaartjes
  • Reclame op verpakkingen
  • Reclame in magazines
Dit kan allemaal (betaalbaar) met de technologie die Prelonic gebruikt.

Het bedrijf is er op gebrand de capaciteit voor massaproductie te halen. Aanvankelijk zullen de lagere volumes op vellen gedrukt worden. Wanneer de productie verhoogt zullen de producten op rollen gedrukt gaan worden.
Prelonic: “het product is een mijlpaal in de markt met volledig gedrukte elektronische componenten”
Het opstarten van de massaproductie is in volle gang.

Het bedrijf Prelonic Tecnologies GmbH is een high tech bedrijf op het gebied van gedrukte elektronica. Ze zijn gevestigd in Linz, Oostenrijk.

Prelonic heeft als ambitie een belangrijke speler te worden in de ontwikkeling en de massaproductie van geïntegreerde  en gedrukte elektronische modules. Denk hierbij aan display modules, sensor modules, en RFID modules. Deze producten zullen zo dun worden als papier, flexibel en ze kunnen worden aangepast aan bijna elke vorm en toepssing.

Zal je in de toekomst een visitekaartje hebben, waarbij je een rondleiding door je bedrijf kan laten zien?
Zal je in de toekomst wanneer je door de supermarkt loopt, worden toegeflitst door de reclame op de verpakkingen?
Zal je in diezelfde supermarkt, bij elke 5 euro aan boodschappen, voetbalplaatjes kunnen sparen, waarbij je een bijzondere actie ziet van de desbetreffende speler?
Dit is allemaal nog niet zover, maar een kaartspel zoals deze is een stap in de goede richting van een zeer interessante toekomst…
Bedankt voor het lezen,
Herman


Bron: Prelonic, printedelectronicsworld.com